آشنایی با فیلترهای اسکای لایت در عکاسی
آشنایی با فیلترهای اسکای لایت در عکاسی فیلترهای رنگی به عکاس سیاه و سفید اجازه می دهد تا کنترل انتخابی روی مقادیر تن اعمال کند. تا این حد آنها می توانند ابزار مهمی در کمک به عکاسان برای تحقق دیدگاه خلاقانه خود باشند. تا آنچه را که در چشمان خود می بینند فیلم بسازند. گاهی اوقات استفاده از فیلترها تقریباً به دلیل محدودیت های رسانه الزامی است. برای مثال، کاربران فیلم به سرعت یاد می گیرند که، علی رغم اینکه فیلم «پانکروماتیک» نامیده می شود، نسبت به نور آبی و فرابنفش (UV) در آسمان بسیار حساس باشند (یعنی بیش از حد در معرض نور قرار می گیرد) و در نتیجه اثر وحشتناک «آسمان سفید» ایجاد می شود. ممکن است برای جبران این سوگیری به یک فیلتر نیاز باشد. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با آشنایی با فیلترهای اسکای لایت در عکاسی لازم است ادامه مطلب را بررسی و دنبال کنید.
فیلترهای اسکای لایت
موارد حائز اهمیت در بررسی آشنایی با فیلترهای اسکای لایت در عکاسی
در بررسی آشنایی با فیلترهای اسکای لایت در عکاسی باید بدانید که مشکل دیگر در استفاده از پالت مقیاس خاکستری این است که، به استثنای سوگیری آبی که در بالا ذکر شد، اجسام با بازتاب مشابه ممکن است مقادیر رنگ مشابهی در چاپ حاصل داشته باشند. به عنوان مثال، اگر از یک درخت سیب عکس می گرفتیم و متوجه می شدیم که شاخ و برگ سبز و سیب های قرمز بازتاب مشابهی دارند (خوانشهای نورسنج بازتابی مشابه) ممکن است از نظر رنگ در چاپ B&W تقریباً غیر قابل تشخیص باشند. در این مورد، عکاس ممکن است از فیلتر قرمز برای روشن کردن سیب ها و تیره کردن شاخ و برگ استفاده کند یا از فیلتر سبز برای تیره کردن سیب ها و روشن کردن شاخ و برگ استفاده کند.
به استثنای فیلترهای تصحیح رنگ، فیلترهای رنگی تقریباً به طور انحصاری توسط عکاسان B&W استفاده می شوند، اما، ما برخی فیلترهای دیگر را با عکاسان رنگی به اشتراک می گذاریم. این فیلترها ممکن است برای کاهش مه، انعکاس یا خیرگی استفاده شوند. همچنین ممکن است از فیلترهای چگالی خنثی برای کاهش نوری که به تمام یا بخشی از فیلم می رسد استفاده کنیم. در زیر به تفصیل بیشتر به این موارد پرداخته شده است.
- چگونه فیلترها بر ارزشهای تن تأثیر میگذارند
در بررسی آشنایی با فیلترهای اسکای لایت در عکاسی باید بدانید که به طور خلاصه، یک فیلتر رنگی که با فیلم B&W استفاده می شود، رنگ های مشابه را روشن و رنگ های مخالف را تیره می کند. به عنوان مثال، یک فیلتر قرمز، دو رنگ اصلی دیگر (آبی و سبز) را تیره می کند و به خصوص رنگ مکمل یا مخالف آن (فیروزه ای) را که از ترکیب سبز و آبی تشکیل می شود، تیره می کند. از سوی دیگر، اجسام قرمز و تا حدی رنگ های حاوی قرمز مانند زرد، نارنجی و سرخابی را روشن می کند. فیلترهای زرد برای تیره کردن اجسام آبی به خوبی کار می کنند، اما تمایل به روشن کردن اجسام قرمز و سبز و غیره دارند.
آشنایی با فیلترهای اسکای
- چرخه رنگ
در بررسی آشنایی با فیلترهای اسکای لایت در عکاسی باید بدانید که یک فیلتر، روشن و تیره می شود زیرا برخی رنگ ها را منتقل می کند و برخی دیگر را جذب (یا فیلتر می کند). بدیهی است که به دلیل جذب نور، استفاده از فیلتر افزایش نوردهی را ضروری می کند. (فیلتر UV یک استثنا است.) منطقاً فیلترهای تیره تر به جبران نوردهی بیشتری نیاز دارند. سازندگان فیلتر مقداری از جبران نوردهی را پیشنهاد می کنند و در زیر به آن پرداخته می شود. با این حال، به این فقط به عنوان یک نقطه شروع پیشنهادی فکر کنید. اثر واقعی یک فیلتر و میزان جبران نوردهی مورد نیاز آن به موارد زیر بستگی دارد:
1-فیلم مورد استفاده من. فکر می کنم می توانیم در بین فیلم های مختلف و به ویژه در بین امولسیون های مختلف مانند امولسیون های قدیمیتر (Tri-x، Plus-x)، امولسیونهای T-grain جدیدتر (T-max) و امولسیونهای کروموژنیک مانند XP2 ایلفورد این موارد را انتخاب کرد.
2-رنگ نور محیط. دمای رنگ نور در طول روز متفاوت است و می توان آن را بهعنوان تغییر رنگ دقیق اجسام و میزان انتقال یا جذب نور در نظر گرفت.
3-رنگ غالب سوژه. به عنوان مثال، ایجاد یک تصویر با استفاده از فیلتر زرد و پر کردن کادر با تپه های شنی زرد یا “امواج کهربایی دانه” ممکن است به جبران نوردهی کمتری نیاز داشته باشد، زیرا نور کمتری توسط فیلتر جذب می شود.
اسکای لایت در عکاسی
شبیه سازی افکت های فیلتر
در بررسی آشنایی با فیلترهای اسکای لایت در عکاسی باید بدانید که این صفحه هنوز در مرحله آزمایشی است. این باید به شما اجازه دهد تا با استفاده از فیلترهای مختلف یک تصویر را به صورت رنگی و یا سیاه و سفید مشاهده کنید. جلوه های فیلتر فقط شبیه سازی شده اند و با استفاده از فیلترها و فیلم سیاه و سفید ساخته نشده اند. همچنین، ممکن است در مشاهده این با مرورگرهای قدیمی مشکلی وجود داشته باشد. نظرات شما بسیار استقبال می شود!
مقدار جبران نوردهی اغلب به عنوان “عامل فیلتر” بیان می شود. ضریب فیلتر 2X به این معنی است که شما باید نوردهی (فیلتر نشده) را در 2 ضرب کنید، ضریب فیلتر 2.5 به این معنی است که باید آن را در 2.5 ضرب کنید و غیره. با این حال، عوامل فیلتر ممکن است گیج کننده باشند.
بررسی محصول از اینجا شروع می شود. اگر می خواهید جزئیات بیشتری درباره فیلم، دوربین های تبدیلشده با طیف کامل یا Kolari Vision، شرکت تولیدکننده فیلتر و ارائه سخت افزار برای این بررسی بخوانید، بخشهای جداگانهای را در زیر مشاهده خواهید کرد.
فیلتر Kolari Vision IR Chrome از کامپوزیت شیشه ای ذوب شده ساخته شده است و جدای از رنگ آبی کبالتی آن، بسیار شبیه فیلتر UV یا Skylight پیچی است که ممکن است در حال حاضر روی لنز خود داشته باشید. هنگامی که در دوربینی با طیف کامل استفاده می شود، فرکانس صحیح لازم برای تولید دقیق همان رنگ های آشنا را که فیلم های اصلی Kodak EIR و Aerochrome تولید می کردند، عبور می دهد و این کار را بدون نیاز به دستکاری کانال اضافی در فتوشاپ انجام می دهد.
در بررسی آشنایی با فیلترهای اسکای لایت در عکاسی باید بدانید که این واقعیت که نیازی به دستکاری تصویر در فتوشاپ نیست، به دلایل واضح بسیار مهم است، و به ویژه به این دلیل که منظره یاب دوربین و یا نمایشگر LCD به طور دقیق ظاهر تصویر گرفته شده را نشان می دهد. این فیلتر دارای پوشش ضد انعکاس، ساختار دو شیشه ای ذوب شده است و در یک حلقه فلزی دو رشته ای بادوام قرار می گیرد. قیمت فیلترها بسته به اندازه آن متغیر است. اندازه های پیچی از 37 میلی متر تا 95 میلیمتر در دسترس هستند یا به زودی عرضه خواهند شد. همچنین نسخه سینمایی 4 در 5.65 اینچی در دست ساخت است.
شرکت تولیدکننده فیلتر
عکاسی مادون قرمز و عکاسی مادون قرمز رنگی به طور خاص، زمانی که چمن سبز، درختان پربرگ و آسمان آبی پر از ابرهای سفید کرکی است، بسیار ساده تر است. هیچکدام از آنها را نمی توان در نیوجرسی در ماه فوریه پیدا کرد، بنابراین ممکن است بگویید من زمان بسیار احمقانهای را برای انجام این بررسی انتخاب کردم. و حق با شماست. استفاده از فیلتر آسان و ساده است. بسیاری از ما از فایل های خام عکس برداری کردیم تا بتوانیم تعادل سفیدی را مستقل از تنظیمات دوربین تنظیم کنیم. ما همچنین به صورت دستی با چشم فوکوس کردیم و عمدتاً از اولویت دیافراگم استفاده کردیم.
اگر یک دوربین با طیف کامل دارید، یا اگر به فکر اضافه کردن آن به کیف تجهیزات خود هستید، فیلتر Kolari Vision IR Chrome باید در لیست خرید شما باشد. این به شما امکان می دهد به راحتی و به سرعت نتایج خیره کننده ای را که از فیلم های اسلاید افسانه ای Kodak IR سال گذشته لذت می بردیم، بازسازی کنید.
تفاوت اصلی بین فیلترهای UV و Skylight
در بررسی آشنایی با فیلترهای اسکای لایت در عکاسی باید بدانید که فیلتر UV کار می کند تا نور اضافی پس زمینه را از خراب کردن عکس جلوگیری کند و از عکس محافظت می کند تا تحت تأثیر نور اضافی قرار نگیرد. از طرف دیگر، فیلترهای نورگیر برای اصلاح ترکیب رنگ در عکس ها طراحی شده اند.
فیلتر UV رنگ خود را حفظ نمی کند، اما فیلتر نورگیر دارای رنگ گرمی است. رنگ را می توان به صورت صورتی-نارنجی دسته بندی کرد.
فیلتر UV یک شیشه شفاف است، در حالی که نورگیر فقط یک فیلتر UV با ظاهر رنگارنگ رنگ شده است.
فیلتر UV به طور خاص برای عکاسی دیجیتال طراحی شده است، در حالی که فیلترهای نورگیر منحصراً برای فیلمبرداری از فیلم های آنالوگ در نظر گرفته شده است.
فیلترهای UV در معرض استفاده گسترده ای برای عکس های سیاه و سفید قرار می گیرند. از آنجایی که فیلترهای UV ورود نور را محدود می کنند، کنتراست تصویر متعادل می ماند. از طرف دیگر، فیلترهای نورگیر می توانند رنگ ها را حفظ کنند، بنابراین برای عکاسی از طبیعت بهترین هستند.
سخن پایانی
در بررسی آشنایی با فیلترهای اسکای لایت در عکاسی باید بدانید که برای یادگیری بیشتر می توانید از پکیج مستر کلاس عکاسی با دوربین و پکیج مستر کلاس عکاسی با موبایل خانم بهاره صالح نیا استفاده کنید. کافیست به سایت ایشان مراجعه کرده و با خرید پکیج های عالی ایشان از خدمات موثر و مفید ایشان در این حوزه بهره مند شوید.
یکی از موفق ترین و محبوب ترین چهره های اینستاگرام و صاحب بزرگترین صفحه آموزش عکاسی با بیش از سه میلیون فالوور در اینستاگرام.